יום שלישי, 8 בדצמבר 2020

קבלה

קבלה

תפישת מחשבת הקבלה היא משאלת לב של כל מקובל או מיסטיקן שהוא מומחה קבלה.

בקבלה יש שני ממדים של תפישות:  אחוד מיסטי תודעתי עם הבורא באופן ישיר. השני איזון וצמצום הפערים בין העולם הגשמי והבהמי לבין העולם הרוחני העליון והבריאה שהיא המקור להתהוות הדברים

המציאות הגשמית כולה היא תופעה שבתוכה מתקיימת מערכת סימבולית של סמלים, רעיונות, רמזים וגילויים המעידים על מהות רצונה של הבריאה מהאדם. 
קבלה עוסקת בממד המיסטי הרוחני העמוק והמופשט: חקירה חדירה התבוננות אל חכמתה וסודותיה, תוך כדי חיבור בזמן הוויה להוויה האלוהית הנמצאת בכול דבר ודבר.  
רצונם המקובלים הוא לשאוף להגיע לדרגה רוחנית גבוהה מאוד, להתעלות לרמת שלמות רוחנית אמתית, דרכה יוכלו לזכך ולטהר את הנשמה האלוקית השוכנת בתוכנו ולהביאה בחזרה אל מקורה ושרשה העליון.
הקבלה מבדילה בין החידה הנעלמת והכמוסה של מקום מושב האל, שלאף אדם או בריאה אין שמץ של יכולת לדעת ולאף אדם אין את היכולת להשיג בה השגות  "האין סוף", לבין הבנת רצונו של הבורא המתגלה לנו דרך עשר הספירות.

עשר הספירות


הספירות הן תכונות אלוהית אותם האציל הבורא לאדם ביום בריאתו, ודרכם הוא מכוון את פעולותיו ומנהיג את אותו,
ישנם חוקריקבלה הגורסים שהספירות משקפות את גדלותו ועוצמתו של האל, ויש שגורסים שהן רק כלי רוחני של הנהגה.
ישנם עשר ספירות לכל ספירה יש כינוי ייחודי.
1 כתר
2 חכמה
3 בינה
4 חסד
5 גבורה
6 תפארת
7 הוד
8 נצח
9 יסוד 
10 ומלכות

קבלה מתארת את עולם הספירות, מבררת את ייחודה, משמעותה וחשיבותה של כל ספירה,  לפי בדר ההשתלשלות
כל ספירה היא ייחודית שונה ומנוגדת לקודמתה.
 הספירות מתחלקות ל 3 קבוצות : ימין, שמאל ואמצע. הנקראים  חסד, דין ורחמים.
הקבלה מנסה לאזן בין כל הכוחות המנוגדים של מערכת הספירות, וליצור פשרה בניהם בכדי ליצור הרמוניה בניהם ולהביאם ליחידה אחת משולמת של חיות חיובית שנקראת שכינה
יצירת ההרמוניה תתאפשר והפשרה תתיכן רק דרך קיום המצוות או על ידי שימוש בשמות הקודש בכל הכוונה הראויה.

 

קבלה מעשית

קבלה נחלקת לשני זרמים חשובים:
קבלת הספירות: לימוד ופענוח מהות רצונה של הבריאה. דרך עשר הספירות והאין סוף, מתוך הנחה שבתיקון מסעי הנשמה בכל גלגוליה דרך המידות המעשים וקיום המצוות אנו יכולים להשפיע על האל לטובת כלל האנושות.
קבלה מעשית "קבלה נבואית" עוסקת בהוויה ובחוויה על ידי שימוש בטכניקות מיסטיות מעשיות ורוחניות בספירות מאוד גבוהות במטרה להתחבר ישירות לבורא,  ולקבל ממנו הארות רוחנית, מסרים, הדרכה והכוונה אישית.
הקבלה לפי המיסטיקה היהודית ורוב גדולי המקובלים בכל הזמנים דוחה ואוסרת כל שימוש ביסודות מיסטיים, אך מאפשרת חקירה ולימוד של כל היסודות המיסטיים לפי תורת הקבלה והסוד בכדי להבין את ריבוי הכוחות המנוגדים של הבריאה הנמצאים בעשר הספירות הבחנה בין טוב ורע. תיקון ושלמות, אמת ושקר. 
קבלה מעשית מכילה יסודות מאגים, בה המקובל או המיסטיקן פועל בעולמות עליונים במטרה לקבל הארות או נבואות כדי להיטיב עם היקום והאדם.
לפי הקבלה המעשית העולם נברא ומונהג על ידי שימוש ב 72 שמות האל,  דרכם הם יכולים לבקש מהבורא לשנות את סדרי הבריאה לטובתם האנושות.
קבלה מעשית היא בעצם חוויה רוחנית מיסטית דתית יציאה מהגוף הפיסי והגשמי וכניסה לעולם רוחני גבוה מאוד בזמן הוויה ועל ידי הגיית 72 שמות הבריאה בכוח המחשבה או דרך תקשור ודיבור.
השימוש או העיסוק בקבלה מעשית שנוי במחלוקת במיסטיקה היהודית, ורק למטעים ניתנה הזכות להשתמש בה ולעסוק בה, אותם מעטים צריכים להיות נבחרים, בעלי ידע חכמה והבנה מושלמת בתורת הסוד וצירופי שמות האותיות בשם ההוויה. מעל גיל 40,  היודעים את כל התורה שבע"פ על בוריה, ובקיאים בהלכה. הטהורים מכל יסודות הטומאה וטומאת המת, שאפשר להיטהר מהם רק באמצעות אפר של "פרה אדומה" שמאז חורבן בית המקדש לא נמצאה. 

למרות ההזהרות הללו ישנם היום הרבה מיסטיקנים או מומחי קבלה שרלטנים, אשר עושים שימוש זול בשמות הקודש או בסגולות וקמעות למטרות שונות, שעומדות לכאורה בסתירה לכל האיסורים החמורים הקיימים בקבלה המעשית לאורך כל ההיסטוריה  והמיסטיקה היהודית.
הרב הגאון והמקובל האלוקי "יצחק כדורי" זצ"ל מגדולי המקובלים בדורנו, עשה הבחנה ברורה בין שימוש בשמות הקדש וקמעות, לצורך התחברות ישירה לבורא, וקבלת מסרים ונבואות ממנו שבו יש צורך להיטהר באפר של פרה אדומה וטומאת המת, לבין השימוש הטכני לצורך תפילות ובקשות מהבורא בכדי לסייע ולעזור לפלוני אלמוני. המקובל היה רק הצינור האנושי להעברת בקשות ותפילות.



החזרת אהבה לפי הקבלה

לצערנו הגדול רבנים ומיסטיקנים רבים עושים היום שימוש זול ומטעה בקבלה המעשית ובשימוש בשמות הקדש והאותיות הקדושות, לצורך מתן קמעות וסגולות לכל מטרה, החזרת אהבה, הסרת עין הרע, טיהור אנרגיות שליליות, מציאת זיווג, זרע בר קיימא, הריון ופריון, פתיחת מזל, הסרת חסימות, קבלת השפע הברכה וההצלחה בכל דבר.  עדות לכך אפשר למצוא באתרים רבים באינטרנט, של מיסטיקנים או מומחי קבלה מעשית המעידים על עצמם כבעלי יכולות וכוחות עוצמתיים לבקש ולרפא ולסייע בכל בעיה במיוחד בהחזרת אהבה לפי הקבלה המעשית
חשוב להדגיש שאין שום אסור להשתמש בקמעות וסגולות לישועות מתוך אמונה פסיכולוגית ומסורתית שאולי זה יסייע יחלץ ויושיע את האדם מכל צרה וצוקה, בתנאי שאותם מיסטיקנים או מקובלים פועלים בהתאם לחוקי המיסטיקה היהודית וההלכה, ואין בהם מעשה כשפים ומאגיה שחורה.
אין מושג כזה החזרת אהבה לפי הקבלה, או החזרת אהבה, אם בני זווג נועדו בגורלם ומשרש נשמתם להיות יחד, שום בעיה או מכשול לא יפריד בניהם, גם אם יוצר נתק זמני בניהם.
אם אין זה מגורלם שום פעולה של  "החזרת אהבה" לא תסייע ותעזור.
לעומת זאת ניתן להסתייע להיעזר בידי מיסטיקנים בייעוץ והכוונה בבקשות, תפילות, תיקונים וטיהור אנרגיות שליליות בזוגיות לצורך החזרת אהבה, רק אם הדבר לא מנוגד לחוקי וכללי המיסטיקה היהודית והקבלה. ונעשה בהסכמה ללא התנגדות של אחד הצדדים בקשר וללא כפייה ומעשי מאגיה של כישוף החזרת אהבה.

מאת שלמה טל: מיסטיקן ומתקשר מדריך ויוצר רוחני בשיטת חלון האור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.